Kilka dni temu Fundacja Autyzm Up rozpoczęła realizację świątecznej kampanii społecznej „Typowa nietypowa rodzina”.
Głównym celem Fundacji Autyzm UP jest budowanie świadomej społeczności, która jest zaangażowana w poprawę jakości życia osób z autyzmem i ich rodzin. Jak wiadomo spektrum autyzmu przyjmuje różnorodne formy. Każda osoba z tym spektrum ma za to mocno podkręcony układ nerwowy. Większość z nich ma też duże szanse na poprawę jakości swojego funkcjonowania. Jest to możliwe przy odpowiednim wsparciu, a przede wszystkim zrozumieniu. Kluczem do sukcesu terapii osób ze spektrum autyzmu jest świadome społeczeństwo.
Przygotowana przez Fundacją Autyzm Up kampania świąteczna ma łamać stereotypy. Autyzm nie musi kojarzyć się ze smutnym dzieckiem za szybą. Dzięki lekkiej i świątecznej treści odbiorcy dowiedzą się, jak różnorodny jest autyzm i jakie wyzwania rzuca rodzicom.
Film zrealizowany w ramach kampanii można obejrzeć tutaj.