Przejdź do treści

Ty też jesteś poszukiwana. Badaj się regularnie!

Akcja pod hasłem „Diagnostyka Jajnika” po raz pierwszy ujrzała światło dzienne w 2015 roku za sprawą Ogólnopolskiej Organizacji Kwiat Kobiecości.

Przedsięwzięcie ma za zadanie wpłynięcie na wzrost zainteresowania wśród kobiet badaniami diagnostycznymi w kierunku raka jajnika.

Wyemitowany został właśnie spot edukacyjny, w którym znana z mediów aktorka – Anna Dereszowska namawia do regularnych badań.

Pomysł jest z pewnością niebanalny, a inicjatywa potrzebna, ponieważ bywa niekiedy, że znane z telewizji twarze potrafią wykorzystać swoją popularność we właściwym kierunku i wartościowym celu, zwracając uwagę na nadrzędną kwestię zdrowia. Tak właśnie jest w tym przypadku.

Tegoroczna odsłona kampanii odbywa się pod zagadkowym hasłem „POSZUKIWANA”, a jej celem jest zwrócenie uwagi na to, jakie znaczenie ma regularność wizyt u ginekologa w kontekście dbania o zdrowie i tym samym zwiększenia szansy wykrycia chorób ginekologicznych we wczesnym stadium. W kampanii chodzi przede wszystkim o kobiety, które ostatni raz robiły badania profilaktyczne ponad dwa lata temu.

W Polsce kwestia diagnozy potwierdzającej obecność choroby i umieralności kobiet na ten rodzaj nowotworu wciąż jest sprawą, której nie należy lekceważyć. Każdego roku aż 2800 kobiet odchodzi z powodu raka jajnika w związku ze zbyt późnym wykryciem problemów ze zdrowiem.

Dodatkowo pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na regularność wizyt kontrolnych u ginekologa. Stąd pomysł na tę ważną kampanię.

Spot telewizyjny zostanie wyemitowany na ponad 20 tysiącach ekranów digital OOH, należących do Partnera strategicznego kampanii, firmy Screen Network.

„Spoty wyświetlane będą na ekranach usytuowanych w centrach miast przy najbardziej uczęszczanych drogach, dworcach kolejowych, lotniskach, a także w centrach handlowych. Spoty zostaną również wyemitowane przed wybranymi seansami Kina Kobiet w sieci Kin Helios w całej Polsce, na nośnikach LCD przy kasach sklepów: Intermarche, Piotr i Paweł, EuroSpar (dzięki współpracy z LokalMedia), na ekranach MyLED w Warszawie (dzięki współpracy z JetLine), na ekranach w wagonach warszawskiego metra (dzięki współpracy ze Ströer). Spot radiowy kampanii został wyprodukowany w Studio 103, mieszczącym się w siedzibie Radio Kolor” – informuje portal www.niepelnosprawni.pl.

W spocie, idące ulicą przypadkowe kobiety odnajdują swoje twarze na telebimach, a podobizny opatrzone są treścią „poszukiwana”.

Do zdziwionych sytuacją mam, córek, sióstr podchodzi Anna Dereszowska, która zwraca uwagę na konieczność regularnych badań.

Idea z pewnością zaskakuje i uważam, że w oryginalny sposób zwraca uwagę na rzeczy najcenniejsze, czyli zdrowie.

Ty też jesteś poszukiwana. Badaj się regularnie!

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.
Logo Narodowego Instytutu Wolności

Dodaj komentarz