Przejdź do treści

Robiąc zakupy – pomagasz. Wróciła akcja „Podaruj Dzieciom Słońce”

Pamiętacie akcję „Podaruj Dzieciom Słońce”? Zakupując produkty oznakowane słoneczkiem, każdy mógł przyczynić się do ratowania zdrowia i życia maluchów. W tym roku akcja powróciła.

To było pierwsze takie przedsięwzięcie w Polsce. W ramach kampanii „Podaruj Dzieciom Słońce” pomagać mógł dosłownie każdy Polak. Nie musiał na tę pomoc przeznaczać dodatkowej sumy pieniędzy.

Akcję razem z Fundacją Polsat ogłosił w 1999 roku koncern Procter&Gamble, do którego należą marki, których produkty obecne są niemal w każdym domu: Fairy, Ariel, Vizir, Lenor, Pampers, Always, Oral-B, Blend-a-med czy Gillette.

Kampania „Podaruj Dzieciom Słońce” doczekała się 14 edycji, podczas których zebrano około 66 milionów złotych na pomoc małym pacjentom, zakup ratującego życie dzieci sprzętu medycznego oraz remont placówek służby zdrowia w całym kraju. Zasada udziału w akcji była bardzo prosta: wystarczyło zakupić oznakowany słonecznym symbolem produkt jednej z marek należących do Procter&Gamble, a koncern przekazywał określoną kwotę na konto Fundacji Polsat.

Kampania może pochwalić się wielkimi sukcesami. Dzięki funduszom zebranym przez 14 lat jej trwania sfinansowane zostały przedsięwzięcia tak ważne, jak Bank Komórek Krwiotwórczych we wrocławskiej klinice Przylądek Nadziei, zakończenie ostatniego etapu programu rodzinnych transplantacji wątroby czy uruchomienie pierwszego w naszym kraju oddziału leczenia oparzeń u dzieci. Zgromadzone środki przeznaczane były również na zakup niezbędnych sprzętów, na przykład do monitorowania operacji kręgosłupa, finansowanie rehabilitacji dzieci i ich leczenia za granicą a także pomoc potrzebującym oddziałom dziecięcym w szpitalach powiatowych.

W roku 2023, po ponad dziesięciu latach przerwy, kampania wraca. Tym razem oprócz firmy Procter & Gamble i Fundacji Polsat w akcji bierze udział także sieć sklepów Carrefour.

Od maja wybierając oznaczone logo akcji produkty goszczące na półkach w Carrefourach klienci tej sieci marketów wspierają chore dzieci. Część kwoty pochodzącej z zakupu oznakowanych słoneczkiem artykułów trafi do Fundacji Polsat. Fundacja z tych pieniędzy sfinansuje remont pokoi socjalnych w klinice Przylądek Nadziei, z których korzystają mamy przebywające w tym szpitalu ze swoimi chorymi na nowotwory dziećmi.

– Wielokrotnie już wspieraliśmy mamy, żeby docenić ich trud wkładany w opiekę i wychowanie dzieci. W tym roku zachęcamy do wzięcia udziału w akcji „Podaruj Dzieciom Słońce”, dzięki której chcemy stworzyć dla mam godne warunki w sytuacji, gdy ich opieka i wsparcie ma ogromne znaczenie – podczas hospitalizacji ich dzieci. Dzięki specjalnym pokojom, będą one mogły także odpocząć i zadbać o własne potrzeby, by tym lepiej móc wspierać dzieci w procesie leczenia i powrotu do zdrowia – powiedziała Małgorzata Mejer, Dyrektor do spraw Komunikacji Korporacyjnej, Procter & Gamble w Europie Centralnej.

Fachowcy są zdania, że obecność matki w generującym stres środowisku, jakim jest szpitalna sala, nie tylko daje dziecku poczucie bezpieczeństwa, ale także pomaga mu powrócić do zdrowia.

Kochani Czytelnicy, jeśli zdecydujecie się zrobić zakupy w sklepach sieci Carrefour, zachęcamy was do wybierania produktów oznakowanych słoneczkiem. To Was nic nie kosztuje, a z pewnością pomoże chorym dzieciom. Akcja trwa do końca bieżącego roku.

Opracowano na podstawie: ’Podaruj Dzieciom Słońce’ – wystarczy zrobić zakupy, by pomagać potrzebującym (wyborcza.pl).

Dodaj komentarz