Przejdź do treści

Powstało rozwiązanie dla niesłyszących pacjentów szukających pomocy lekarskiej

Chcesz skorzystać z pomocy medycznej nie wychodząc z domu? Już około  6,5 tys. osób uzyskało wsparcie lekarskie za pośrednictwem Teleplatformy Pierwszego Kontaktu. Ponad 120 z nich przeprowadzono w języku obcym, a 9 z udziałem tłumacza języka migowego.

„Teleplatforma Pierwszego Kontaktu funkcjonuje od poniedziałku do piątku, od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej. Działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta. Połączenie z numerem TPK – 800137 200 – jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju” – czytamy na stronie www.niepelnosprawni.pl.

To bardzo cenna inicjatywa. Nie raz i nie dwa pisaliśmy na temat wykluczania osób z niepełnosprawnością słuchu w zakresie uzyskania profesjonalnej opieki w czasie pandemii. W dobie koronawirusa funkcjonowały przecież głównie telewizyty, co bardzo utrudniało niesłyszącym kontakt z lekarzem. Gratuluję realizacji tak potrzebnego przedsięwzięcia.

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.

Logo Narodowego Instytutu Wolności

Dodaj komentarz