Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy uruchomiła infolinię za pośrednictwem której można zgłaszać potrzeby wsparcia w codziennych sprawunkach.
Dedykowana jest ona przede wszystkim seniorom, którzy ze względu na epidemię, boją się opuszczać swoich mieszkań, ponieważ należą do grupy wysokiego ryzyka.
Ponadto cały czas prowadzona jest przez fundację również akcja „Pomagamy” w ramach której osoby potrzebujące pomocy kontaktowane są z wolontariuszami w sąsiedztwie, którzy mogą i są w stanie tej pomocy udzielić.
Akcja powiodła się już w ponad 400 przypadkach. Od wtorku, 14 kwietnia, można prosić o wsparcie wybierając specjalny numer na klawiaturze telefonu – 12 446 68 15.
Koordynator akcji „Pomagamy” podał do wiadomości, że każdego dnia WOŚP otrzymuje całe mnóstwo zgłoszeń w sprawie pomocy dla seniorów.
Za pośrednictwem formularza online kontaktuje się z fundacją rodzina i bliscy osób starszych.
Wiadomo natomiast, że taki sposób kontaktu może odstraszać niektóre z osób zwracających się o pomoc, bo czasami stanowi to barierę technologiczną. Z uwagi na ten fakt postanowiono uruchomić specjalny „telefon wsparcia”.
W okolicznościach walki z koronawirusem duża liczba społeczeństwa zmuszona jest pozostać w domach, ale mogą oni nadal być w potrzebie, ponieważ muszą przecież jakoś wykonać codzienne sprawunki – zakupy żywności, czy zwyczajny spacer z czworonogiem.
Dlatego właśnie fundacja prowadzi akcję i uruchomiła infolinię. Telefonować można od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 17:00.