Poznańskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w swojej aplikacji na smartfona myMPK udostępniło System Voice Assistant.
Celem tego jest ułatwienie codziennego życia osobom niewidzącym i niedowidzącym. Aplikacja myMPK wraz z Systemem Voice Assistant informuje o zmianach w działaniu komunikacji miejskiej. Po to, by zacząć z niej korzystać należy zainstalować program na smartfonie. Po dokonaniu instalacji i uruchomieniu aplikacji lektor informuje za ile nadjedzie oczekiwany autobus lub tramwaj. Aplikacja myMPK wraz z Systemem Voice Assistant podaje także wiadomości o remontach i awariach.
Aplikacja zbiera pozytywne opinie. Została przygotowana przez MPK we współpracy z Towarzystwem Osób Niewidzących i Niedowidzących w Poznaniu.
Aplikację można znaleźć tutaj.
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.