Spadiora to stworzona w 2019 roku marka jedwabnych produktów, których grafiki poruszają ważne sprawy społeczne.
Firma powstała z zamiłowania do jedwabnych apaszek. Oferuje również klientom akcesoria takie jak torby, bielizna nocna, akcesoria do włosów czy nakrycia głowy. Markę stworzyła Marta Lech-Maciejewska, blogerka i influencerka znana w sieci pod nickiem SuperStyler. Prywatnie jest mamą dwójki chłopców-Mieczysława i Zygmunta. Chętnie włącza się w rozmaite inicjatywy wspierające kobiety.
Zatrudniając przede wszystkim kobiety, Lech-Maciejewska postanowiła stworzyć miejsce pracy, które będzie im przyjazne. Wprowadziła innowacyjne rozwiązania takie jak czterodniowy cykl pracy, urlopy menstruacyjne czy nielimitowane urlopy wypoczynkowe.
Akcesoria będące w ofercie firmy Lech-Maciejewskiej tworzone są we współpracy z najlepszymi graficzkami. Poruszają ważne społeczne tematy, pozwalając klientom na wyrażanie swoich poglądów. Przykładem może być apaszka „Polki 2.0” zaprojektowana z okazji Strajku Kobiet czy produkty zaprojektowane przez Magdę Piestę pod nazwą „Nazywaj ją jak chcesz”. Na apaszkach, skarpetkach, czy jedwabnych tunikach pojawia się wizerunek kobiecych narządów płciowych.
Przypomina on paniom o konieczności regularnego wykonywania badań ginekologicznych i zapobieganiu rakowi szyjki macicy. Z kolei dzięki zakupowi limitowanej apaszki „Kobiecość” stworzoną w ramach współpracy z Fundacją Spa For Cancer powstanie bezpłatna platforma dla osób cierpiących na raka.
Będzie zawierała informacje na temat dostępnych diet, ćwiczeń, pomocy medycznej, rehabilitacji oraz wsparcia psychologicznego przydatnego osobom poddawanym leczeniu onkologicznemu. Dochód ze sprzedaży akcesorium przekazany został właśnie na ten cel. Marcie Lech – Maciejewskiej udało się w ten sposób zebrać 63.000 złotych.
Produkty marki Spadiora poruszają też bolesne tematy. Linia „Rozłąka”traktuje na temat straty dziecka. Zaprojektowana została przez Lech-Maciejewską we współpracy z graficzką Magdaleną Starzyńską, która w następstwie niedotlenienia wywołanego komplikacjami podczas porodu straciła czterotygodniową córeczkę Anię.
O „Rozłące” napisałam tutaj.
Podczas epidemii COVID-19 marka Spadiora zorganizowała kontrowersyjną akcję. Oferowała 15 procent zniżki na zakupy osobom, które przedstawią świadectwo szczepienia przeciwko koronawirusowi. Ale założycielka marki, Marta Lech-Maciejewska krytyką się nie przejmuje. Mottem jej firmy są słowa: „Kobieta nie tyle podąża za zmianą, co sama ją kreuje, jest zmianą”.
Oby takich firm jak Spadiora powstawało w naszym kraju więcej!
Więcej o marce Spadiora na jej stronie internetowej.
Opracowano na podstawie: „Charytatywna apaszka wspomaga fundację ”Rodzić po Ludzku” Charytatywna apaszka marki Spadiora (wysokieobcasy.pl)
Strona internetowa marki Spadiora https://spadiora.pl/