W minionym roku w strukturach samorządowych na ternie całego kraju pojawiło się stanowisko koordynatora do spraw dostępności.
Dla wielu osób powołanych na tę funkcję tematyka dostępności oraz wymagania ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami mogą być nowe. Po to by pomóc im zwiększyć wiedzę w tym zakresie i po to by mogły one dobrze przygotować się do nowej roli Portal Funduszy Europejskich opracował dwie publikacje. Pierwsza z nich nosi tytuł „Niezbędnik koordynatora dostępności” i ma charakter skryptu. Druga z nich to poradnik zatytułowany „Jak wdrażać ustawę o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami?”, dzięki któremu łatwiej można zapoznać się z obowiązującymi przepisami.
Publikacje można pobrać tutaj.
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.