W piątek, 10 marca 2023 na Poznańskich Targach Książki zainaugurowana została kampania Fundacji In_Spire zatytułowana „Wrażliwcy_ kultura bez barier”.
Kampania koncentruje się wokół obrazu, który jest swoistym komentarzem do wierszy polskich poetów. Malunki wykonane zostały przez dzieci z Ośrodka dla Niewidomych w Owińskach oraz podopiecznych Fundacji Ogród Marzeń z Jarocina, a także chłopca z Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej „Nasz Dom” w Poznaniu.
Najmłodsi stworzyli prace zainspirowane wierszami dwóch polskich poetów – Aleksandra Fredry oraz Juliana Tuwima.
Wśród dzieł można zobaczyć ilustracje takich znanych wszystkim utworów, jak: „Paweł i Gaweł”, „Dwa koguty”, „Małpa w kąpieli”, „Idzie Grześ”, „Dwa Michały” oraz „Rzepka”.
Wystawę wciąż można podziwiać w Posnanii, gdzie rysunki dzieci pokazywane są w Crystal Forum od 15 marca do 11 kwietnia włącznie. Prace mają być także prezentowane na nośnikach multimedialnych w całej galerii handlowej.
Ważnym dopełnienie przedsięwzięcia jest prezentacja ilustracji na wybranych reklamowych ekranach LED zamieszczonych na przystankach tramwajowych w Poznaniu.
Pragniemy, aby sztuka dzieci trafiła do jak najszerszego grona poznaniaków – mówi Natalia Urbańska-Guss, wiceprezes Fundacji In_Spire – Kampania „Wrażliwcy” na ekranach reklamowych stanie się tym samym formą „Galerii Przystankowej”, która ma inspirować i zachęcać nas wszystkich do refleksji.