W ramach Projektu „5 zmysłów o]Wolności” powstała pierwsza ogólnokrajowa kampania społeczna, która zapoczątkowała debatę na temat sytuacji życiowej rodziców osób z niepełnosprawnościami. Kampania zatytułowana została „RAZEM o]Wolności!”.
W swoich pracach twórcy kampanii akcentują, że rodzice osób z niepełnosprawnościami mają prawo do bezpiecznej przyszłości, perspektyw rozwoju oraz nieskrępowanej wolności.
Celem projektu „5 zmysłów o]Wolności” jest dążenie do zwiększenia szans społecznych oraz obywatelskich, a także nagłaśnianie problemów osób z niepełnosprawnościami. Zdanie uczestników projektu jest dla organizatorów bardzo istotne, dlatego po raz kolejny starali się zintensyfikować ich głos, by wybrzmiał wyraźniej.
Idea realizacji kampanii była prosta: rodzice osób z niepełnosprawnościami współpracując z uznanymi polskimi grafikami tworzą kampanię społeczną o]wolności.
Zostali oni pogrupowani na kilkuosobowe „zespoły”, w których przez długi czas dyskutowali o przejawach marginalizacji, z jaką mierzą się na co dzień, o rodzicielstwie, walce z chorobą oraz o potrzebie własnej wolności.
Artyści zainspirowani opowieściami rodziców, starali się przełożyć ich głos na komunikat plakatu. Tak powstała kampania społeczna AMS. Ten głos wybrzmiał w wysokiej skali także na ulicach Poznania.
W ramach kampanii powstało osiem plakatów, których autorami są: Daria Mielcarzewicz we współpracy z Martą i Natalią Turostowskimi, Kajetan Hajkowicz we współpracy z Magdaleną Garczarczyk i jej synem Mikołajem, Grzegorz Myćka we współpracy z Martą Krukowską, Jakub Woynarowski we współpracy z Magdą Sobczak, Max Skorwider we współpracy z Joanną Wojterą-Kwiczor i Joanną Trąbską, Bartosz Mamak we współpracy z Anną Grzelką i jej córką Helą oraz Marta i Marcin Szymkowiak.
Projekt współfinansowany jest ze środków Miasta Poznania.
Historie wszystkich bohaterów kampanii będzie można przeczytać na stronie internetowej projektu: http://oprzyszlosci.5zmyslow.pl.