Od 1 października 2021 r. Fundacja Wspierania Rozwoju Okulistyki „Okulistyka 21” realizuje kampanię społeczną poświęconą problematyce krótkowzroczności.
Przedsięwzięcie adresowane jest do rodziców dzieci w wieku przedszkolnym. Około 40% młodych ludzi na naszym kontynencie cierpi na krótkowzroczność. W roku 2020 z powodu pandemii koronawirusa liczba ta znacząco wzrosła. Jedną z tego przyczyn było wprowadzenie nauczania zdalnego. Większość dzieci czas przeznaczony na naukę w szkolnych ławkach spędzało przed ekranami komputerów. Dzieci stosunkowo rzadko wychodziły również na świeże powietrze z powodu lockdownów. Celem kampanii edukacyjnej jest upowszechnianie wiedzy o czynnikach występowania, metodach zapobiegania i wczesnego diagnozowania krótkowzroczności.
Kampania jest prowadzona w mediach społecznościowych, serwisie YouTube i telewizji.
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.