Przejdź do treści

Instytucja nie zapewniła dostępności? Możesz złożyć skargę 

Grafika, Logo Państwowego Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych.

Jesteś w miejscu publicznym, gdzie nie zadbano o standardy dostępności – architektonicznej czy informacyjno-komunikacyjnej?  

Skorzystaj z opcji złożenia wniosku o zapewnienie dostępności w Polskim Języku Migowym.

We wniosku koniecznie zawrzyj:

  • Imię i nazwisko oraz adres do kontaktu;
  • Jaka bariera utrudnia lub uniemożliwia Ci korzystanie z usług podmiotu;
  • Jak się z Tobą kontaktować, na przykład email lub numer telefonu;
  • Jeśli masz konkretne rozwiązanie problemu – wskaż je.

Wniosek należy złożyć w administracji instytucji, od której oczekujesz dostępności.

Podmiot ten będzie miał 14 dni, żeby zapewnić dostępność. Jeśli tego nie zrobi lub nie przedłuży terminu, możesz złożyć skargę. Masz na to 30 dni od dnia, w którym upłynął termin na zapewnienie dostępności.

Jeśli zamierzasz złożyć skargę w PJM, podaj dane kontaktowe i załącz wniosek. Możesz poprosić, by w sprawie skargi, kontaktować się z Tobą w PJM.

Nie zapomnij podpisać skargi. Możesz to zrobić elektronicznie, np. profilem zaufanym.

Skargę złóż do PFRON poprzez ePUAP lub emailem na adres: dostepnosc@pfron.org.pl.

Warto korzystać z prawa do dostępności, bo służy ona przyszłym użytkownikom!

Artykuł został opracowany w oparciu o: https://www.pfron.org.pl/aktualnosci/szczegoly-aktualnosci/news/wniosek-i-skarga-na-brak-dostepnosci-w-polskim-jezyku-migowym-pjm/

Dodaj komentarz