Przejdź do treści

Infolinia PFRON dla służb granicznych i personelu punktów recepcyjnych

Grafika, flaga niepodległej Ukrainy

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych we współpracy z gdańskim kołem Polskiego Stowarzyszeniem na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną uruchomił całodobowy telefon wsparcia dedykowany służbom granicznym oraz personelowi punktów recepcyjnych przyjmujących uchodźców z Ukrainy.

Zadaniem pracowników linii jest udzielanie wskazówek pracownikom służba granicznych i personelowi punktów recepcyjnych na temat tego, jak pomóc obywatelom Ukrainy, którzy deklarują, że są osobami z niepełnosprawnościami, lub posiadającym niepełnosprawność potwierdzoną wizualnie przez pracownika służb granicznych lub punktu recepcyjnego. Informacje o ich przybyciu następnie są przekazywane do wyspecjalizowanych organizacji w woj. podkarpackim lub lubelskim, które zajmują się:

– profesjonalnym transportem, jeśli osoba nie jest w stanie skorzystać z transportu standardowo oferowanego uchodźcom;

-pomocą w tymczasowym zakwaterowaniu – w przypadkach gdy osoba wymaga miejsca dostosowanego do jej niepełnosprawności;

– niezbędną pomocą asystencką.

Pracownicy infolinii będą wskazywali także placówki w innych województwach mogących zapewnić osobom z niepełnosprawnościami transport lub zakwaterowanie. W wypadku zapotrzebowania na środki higieny osobistej lub niezbędny sprzęt rehabilitacyjny pracownicy linii udzielą informacji na temat właściwych służb mogących udzielić wsparcia w tym zakresie.

Numer telefonu to 503 703 974

Infolinia działa 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Usługa jest bezpłatna.

Dodaj komentarz