Autor: Tomasz Wojczak
Drodzy Czytelnicy, przypominamy Wam, że Fundacja Avalon realizuje kampanię społeczną zatytułowaną „Epoka Dostępności”.
W ramach kampanii Fundacja Avalon pokazuje, że bariery z którymi na co dzień borykają się osoby z niepełnosprawnościami wynikają z braku wiedzy i nieustannie powielanych stereotypów, które powinny dawno temu zostać skazane na społeczne damnatio memoriae. Pięć milionów osób z niepełnosprawnością, które żyje w naszym kraju niemal codziennie napotyka bariery takie, jak:
- za wąskie drzwi,
- brak podjazdów i wind,
- dyskryminacja na rynku pracy,
- nieuprawnione samochody zaparkowane w miejscach dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami,
- zamykane na klucz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej sprawności toalety,
- brak napisów i tłumaczeń na Polski Język Migowy.
Realizowane przez Fundację Avalon przedsięwzięcie pokazuje, że brak dostępności to problem nas wszystkich – całego naszego społeczeństwa. My jako ludzie żyjący w XXI wieku – epoce płynnej nowoczesności, powinniśmy rozpocząć tworzenie dostępnego społeczeństwa, w którym każda osoba może korzystać z przysługujących jej praw na równych zasadach.
Każda osoba, która odwiedzi stronę kampanii może poznać historie jej bohaterów oraz zapoznać się poradami twórców i zaproszonych do udziału w tym przedsięwzięciu ekspertów. Ludzie, którzy odwiedzą towarzyszącą kampanii witrynę internetową dowiedzą się, co wszyscy możemy zrobić, by bariery stały się smutną częścią dziejów ludzkości!
Strona kampanii dostępna jest na stronie, która otworzy się po kliknięciu w poniższy link: https://www.fundacjaavalon.pl/epoka-dostepnosci/.
Realizowana przez Fundację Avalon kampania społeczna zatytułowana „Epoka Dostępności” współfinansowana jest ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.