Fundacja Polsat pod patronatem Polskiego Towarzystwa Neurologów Dziecięcych wraz z fundacją SMA realizują właśnie kampanię edukacyjną „Wilk opowiada o SMA – znani i lubiani czytają bajki dla dzieci”.
Dotyczy ona poszerzenia świadomości społecznej i wiedzy na temat rdzeniowego zaniku mięśni.
Dodatkową okazją ku temu jest początek sierpnia – który to miesiąc na całym świecie uznawany jest okresem popularyzacji treści związanych z tą rzadką chorobą.
Inspiracją dla kampanii jest narracja książki „Wilk opowiada o SMA”, autorstwa Jacopo Casiraghi – psychologa z włoskiego Centro Clinico „Nemo” w Mediolanie.
Jacopo Casiraghi chciał wynaleźć własny rodzaj terapii, która pomogłaby pacjentom zmagającym się z SMA i ich opiekunom.
W konsekwencji, trud jego 15-letniej pracy zaowocował wydaniem wyjątkowych bajek zgromadzonych w książce „Wilk opowiada o SMA”. Opowiadania pomagają oswoić się z sytuacją choroby.
„Bajki pokazują, że jesteśmy różni, a różnorodność powinna być źródłem bogactwa, nie strachu. W bajkach „Wilk opowiada o SMA” chciałem pokazać rodzinom, które dopiero usłyszały diagnozę, a także osobom, które nie znają SMA, co to znaczy mieć słabe mięśnie – mówi w informacji prasowej autor książki, na co dzień pracujący z rodzinami osób chorujących na SMA.
W kampanii znani i popularni aktorzy oraz osoby publiczne ze świata mediów czytają na głos bajkowe fragmenty. Niby niewiele, a zarazem tak wiele.
Akcja rozpoczęła się w poniedziałek, 2 sierpnia. Odcinki bajek można słuchać na stronie wydarzenia na Facebooku tutaj.
W sierpniu, w każdy poniedziałek, środę, piątek i niedzielę o godzinie 19.00 będzie można posłuchać kolejnego rozdziału bajki.
Wszystkie bajki zawarte w książce „Wilk opowiada o SMA” można pobrać lub przeczytać tutaj.
Więcej na temat kampanii tutaj i tutaj.
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.