W najbliższy czwartek, dnia 25 kwietnia 2024 roku w godzinach od 17:00 do 18:00 Fundacja JiM zaprasza na webinarium zatytułowane „Szkolna przygoda: tworzenie przyjaznego środowiska dla osób neuroatypowych”, które poprowadzi doktor Simon Wallace.
Szkolenie adresowane jest do:
- lekarzy psychiatrów,
- psychologów,
- terapeutów i innych specjalistów,
- oraz do wszystkich ludzi zainteresowanych edukacją włączającą oraz neuroróżnorodnością w kontekście procesu uczenia.
O to program wydarzenia:
- uczestnicy spotkania poznają doświadczenia edukacyjne osób z ASD z innych krajów i dowiedzą się czym są „reasonable adjustments”,
- będą mogli zastanowić się, czy istnieje realna potrzeba wydatkowania dużych pieniędzy, po to by uczynić szkoły bardziej wspierającymi dla wszystkich uczniów, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb,
- zdobędą wiedzę na temat zmian, które należy wdrożyć w środowisku szkolnym, aby uczynić je bardziej przyjaznym dla osób neuroróżnorodnych.
Ze strony organizatora pozwolę sobie przedrukować sylwetkę prelegenta:
Doktor Simon Wallace od wielu lat zajmuje się tematem autyzmu. W trakcie ostatnich 30 lat aktywnie uczestniczył w różnorodnych projektach badawczych, prowadzonych między innymi w Instytucie Psychiatrii King’s College London, jak i na Uniwersytecie Oksfordzkim. Współpracował również z wieloma wiodącymi organizacjami wspierającymi osoby z ASD (np. Autistica), pełniąc w nich kluczowe funkcje dyrektora do spraw badań. Od kilku lat działa jako niezależny konsultant, doradzając różnym organizacjom i wspomagając je w podejmowaniu strategicznych decyzji. W ramach swojej działalności badawczej Wallace współpracuje ściśle z kolegami z Uniwersytetu w Birmingham (UK) a ich współpraca dotyczy przede wszystkim edukacji i działań mających na celu poprawę sytuacji osób w spektrum autyzmu w momencie wchodzenia na rynek pracy.
Webinar odbędzie się na kanale Fundacji JiM w serwisie YouTube. Link tutaj.
Szkolenie będzie tłumaczone symultanicznie na język polski.
Udział w webinarze jest nieodpłatny.