W dniach od 10 do 11 lutego 2024 roku w siedzibie Wielkopolskiego Centrum Terapii Dzieci w Poznaniu na Osiedlu Lecha 43 odbędzie się szkolenie zatytułowane „Integracja Bilateralna – program szkolny”.
Metoda Integracji Bilateralnej jest to program ćwiczeń ruchowych stworzony przez Sheili Dobie. Ćwiczenia wykonywane przez dzieci w trakcie stosowania tej metody terapeutycznej mają za zadanie stymulować mózg do sprawniejszego i szybszego przetwarzania bodźców. Oddziaływania teraputyczne oparte są na zasadzie, że ruch jest podstawą procesów nauki i uczenia się. W trakcie ćwiczeń,prowadzonych zgodnie z programem Integracji Bilateralnej, dzieci uczą się wzorców ruchowych, poznają schemat swojego ciała oraz trenują znajdowanie umiejscowienia własnego ciała w otaczającej je przestrzeni. Czucie i świadomość własnego ciała oraz wiedza o jego położeniu w semiosferze i logoseferze to jedne z najistotniejszych aspektów rozwoju psychomotorycznego dzieci. Obydwa powyższe czynniki tworzą dziecku możliwość poznawania nie tylko siebie i wchodzenie w interakcję z otaczającym je światem, ale także stanowią ważny element dla dalszego rozwoju w różnych obszarach funkcjonalnych.
Szkolenie adresowane jest do pedagogów, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych, terapeutów SI, terapeutów ręki, terapeutów pedagogicznych oraz innych specjalistów, na co dzień zajmujących się pracą z dziećmi.
Każdy uczestnik warsztatów otrzyma zaświadczenie wydane przez Polską Akademię Integracji Bilateralnej.
Podczas zajęć, trwających 21 godzin dydaktycznych i obejmujących zakres Programu Szkolnego Metody Integracji Bilateralnej uczestnicy:
- poznają współzależności pomiędzy rozwojem motorycznym a rozwojem poznawczym,
- uzyskają wiedzę o roli neuroplastyczności w procesach integracji bilateralnej,
- nauczą się reguł kierujących terapią, prowadzoną zgodnie z Programem Szkolnym Integracji Bilateralnej, które dotyczą rozwoju psychomotorycznego.
Warsztaty będą mieć charakter teoretyczno-praktyczny. Ćwiczenia praktyczne umożliwią uczestnikom poznanie oraz doświadczenie oddziaływań teraputecznych wykorzystywanych w Programie Szkolnym Integracji Bilateralnej. Ćwiczenia te usprawniają między innymi:
- kontrolę posturalną,
- kontrolę motoryczną,
- zdolności koordynacyjne
- funkcje motoryki małej.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: https://tiny.pl/cjnl4