Przejdź do treści

Spektrum prostych dostosowań. Uczeń w spektrum autyzmu w zwykłej szkole

Plakat promujący szkolenie on-line zatytułowane spektrum prostych dostosowań uczeń w spektrum autyzmu w zwykłej szkole

Autor: Tomasz Wojczak

We wtorek, 15 kwietnia 2025 r. w godzinach od 18.00  do  20.00 Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „Progresfera” zaprasza na szkolenie on-line zatytułowane „Spektrum prostych dostosowań. Uczeń w spektrum autyzmu w zwykłej szkole”.

W ostatnich latach w tradycyjnych szkołach zwiększa się liczba uczennic i uczniów ze spektrum autyzmu. Według aktualnych danych osoby z ASD stanowią już 1% populacji. Wspomniane dane oparte są o aktualne kryteria diagnostyczne i są bardzo ostrożne. Dzieci w spektrum autyzmu coraz częściej uczą się w szkołach powszechnych. Uczestnictwo w webinarium pozwoli nauczycielkom i nauczycielom uniknąć wielu stresów związanych z pojawieniem się osoby z ASD w ich klasie na lekcji. Nauczyciele, które wezmą udział w zajęciach poznają:

  • tak zwaną triadę autystyczną i trudności wynikające z ASD utrudniające funkcjonowanie ucznia w klasie. Nauczyciele, w trakcie omawianego webinaru zrozumieją, jak działa mózg autysty i jak wiedzę o tym wykorzystać w procesie opracowywania materiałów edukacyjnych,
  • pomysły na zaaranżowanie przestrzeni klasowej w sposób, który uczyni ją bezpieczną dla neuroróżnorodnych uczniów,
  • triki ułatwiające zaangażowanie ucznia z ASD w życie klasy, cechujące się prostotą, skutecznością i gotowością do natychmiastowego wykorzystania.

Trenerzy Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli „Progresfera” w trakcie szkolenia pokażą nauczycielkom i nauczycielom, że:

  • skuteczna praca z osobami z ASD może być niezwykle satysfakcjonująca,
  • konkretne działania i strategie są skuteczne,
  • wykonywana przez nich praca może zmieniać świat!

Koszt wzięcia udziału w zajęciach to 72 złote.

Bliższe informacje dotyczące programu szkolenia i link do formularza zgłoszeniowego można znaleźć na stronie, na podstawie której opracowano ten tekst. Link można znaleźć tutaj. Ze strony tej zaczerpnięto także grafikę do nagłówka.

Dodaj komentarz