Fundacja AVALON opracowała publikację zatytułowaną “Skuteczna komunikacja i obsługa Pacjentów i Pacjentek z niepełnosprawnościami”.
Wydawcy wspomnianej e-książki opracowali ją, gdyż osoby z niepełnosprawnością często zmuszone są z rezygnacji z wizyt lekarskich. Głównym tego powodem jest brak należytych przystosowań w placówkach medycznych, które nie zawsze cechują się dostępnością. Innym bardzo ważnym powodem rezygnacji z konsultacji lekarskich jest brak doświadczenia personelu medycznego w podejściu do pacjentek i pacjentów, którzy są osobami o szczególnych potrzebach.
Publikacja wydana przez Fundację AVALON zawiera informacje adresowane do lekarzy, lekarek i personelu medycznego, które ułatwią im zrozumienie potrzeb osób z niepełnosprawnością. Lekarze i personel medyczny dzięki lekturze omawianej e-książki dowiedzą się:
- na co trzeba szczególnie uważać w procesie komunikacji z osobami niepełnosprawnymi,
- jak przystosować gabinet do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- co zrobić by placówki medyczne stały się przyjaznym środowiskiem dla wszystkich ludzi korzystających z wizyt u lekarzy.
Miejmy nadzieję, że dzięki omawianej broszurze wizyty osób z niepełnosprawnościami w placówkach medycznych staną się bardziej komfortowe i skuteczne.
Broszurę można pobrać tutaj.
Bliższe informacje o omawianej publikacji można znaleźć tutaj.