Marka Kinder realizuje właśnie ważny projekt, który ma za zadanie wydobywać wyjątkowość każdego dziecka. Na opakowaniach znanej chyba wszystkim czekolady, pojawiły się nowe, dziecięce twarze.
Firma Ferrero postawiła na inkluzyjność, pokazując, że jest tyle odmian dziecięcych radości, ile samych dzieci.
Do kampanii zaangażowano jedynych w swoim rodzaju bohaterów. Chociaż nie jest to nigdzie napisane wprost, z wypowiedzi, których udzielali prasie pomysłodawcy całej akcji wynika, że postanowili oni w swojej kampanii położyć duży nacisk na różnorodność dziecięcych wizerunków.
Można tutaj wskazać np. na stopień sprawności czy inne pochodzenie. Kampania ma obrazować tę złożoność dziecięcego świata, która inspiruje pociechy do nietuzinkowych pomysłów i pasji, a także podkreślać, że wszystkie dzieci są równe, niezależnie od swoich korzeni, zainteresowań czy możliwości.
Na półkach sklepowych można już odnaleźć oryginalne opakowania, a cała akcja promowana jest na platformie edutainmentowej pod hasłem „Radość niejedno ma imię”.
Jest to duży krok w marketingu, a pomysł z pewnością nowatorski i przełamujący schematy. Jeżeli się nie mylę, to jedna z pierwszych tego typu inicjatyw na skalę Polski.
Sukces „Down the Road” dowiódł, że odważne decyzje zwykle się opłacają, a program ukazał niepełnosprawnych uczestników w prawdziwym świetle i wielu kolorach.
Teraz ten trend kontynuuje marka Kinder, zgodnie z ideą, że niezależnie od pochodzenia, stopnia sprawności czy obranych zainteresowań, każde dziecko jest wyjątkowe.
Kampania ma za zadanie podkreślić rolę różnorodności w kształtowaniu wyobraźni i bez wątpienia otwiera umysł, pokazując, że ciekawość świata, jaką wykazują dzieci, to często jedna z najcenniejszych cech, prowadząca małych odkrywców do wielkich rzeczy.
Z pewnością niepełnosprawność to temat wymagający ciągłej edukacji i podnoszenia świadomości społecznej.
Zmiana z kolei jest procesem, który mogą przyspieszyć właśnie tego rodzaju wartościowe i potrzebne akcje, ilustrujące różny, ale równy świat dziecięcych radości.
Link do strony stworzonej na potrzeby kampanii „Radość niejedno ma imię” znajduje się tutaj.
Link do platformy edutainmentowej znajduje się tutaj
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.