Powstał raport o stanie zapewnienia dostępności w naszym mieście. Wystosował go Urząd Miasta Poznania. Taki obowiązek na każdy podmiot publiczny nakłada ustawa o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami z lipca 2019 roku.
W raporcie jest mowa o dostępności architektonicznej, dostępności cyfrowej, dostępności informacyjno-komunikacyjnej i dostępie alternatywnym.
„Pierwszy raport należało załączyć na Platformie Sprawozdawczej GUS do 31 marca 2021 r., skąd automatycznie zostanie on przesłany do Wojewody Wielkopolskiego. Raport obejmuje czas sprawozdawczy od 20 września 2019 r. do 1 stycznia 2021 r. Następne podsumowania będą przygotowywane co 4 lata. Urząd Miasta Poznania, tak jak wszystkie podmioty, pokazał w raporcie, w jaki sposób spełnia minimalne wymagania w zakresie zapewniania dostępności opisane w art. 6 ustawy” – czytamy na stronie www.poznan.pl.
Raport dostępny jest tutaj.
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.