Powstał poradnik „Dostępne zajęcia”, który ma służyć wykładowcom akademickim w prowadzeniu zajęć ze studentami i doktorantami Uniwersytetu Adama Mickiewicza z niepełnosprawnością.
Poradnik oferuje pomoc w zakresie planowania, a dalej prowadzenia zajęć ze studentami z orzeczeniem.
„W poradniku znajdują się między innymi konkretne wskazówki dotyczące pracy z osobami z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, z trudnościami natury psychicznej i poznawczej, a także wskazówki jak reagować w trudnych sytuacjach. Poradnik przygotowany został przez pracowników Biura Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu” – czytamy na stronie UAM.
Jest to bardzo dobry pomysł, ponieważ studentów z niepełnosprawnościami wciąż przybywa, potrzebne są zatem instrumenty obrazujące w jaki sposób z nimi współpracować. Wbrew pozorom nie jest to oczywiste i nie każdy wykładowca posiada wiedzę na ten temat.
Poradnik dostępny jest tutaj.
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.