18 września przypadał Międzynarodowy Dzień Głuchych i Języka Migowego. Z tej okazji agencja reklamowa Jet Line przy wsparciu merytorycznym Dominiki Kopańskiej-pracownicy Fundacji Integracja zorganizowała akcję „Pomigajmy=Pomagajmy”, w której przeprowadzeniu pomogło wykorzystanie najnowocześniejszej technologii.
Odbywające się w centrum Warszawy wydarzenie dedykowane było osobom słyszącym. Celem kampanii było zwrócenie uwagi osób zdrowych na problemy ludzi z deficytem słuchu i zachęcenie ich do pokonywania barier komunikacyjnych. Z wykorzystaniem nie emitujących dźwięku ekranów MORE postanowiono umożliwić warszawiakom rozmowę z osobą niesłyszącą.
Na ekranie Digital Out Of Home pojawiła się tłumaczka polskiego języka migowego, dzięki której mieszkańcy stolicy mogli poznać podstawowe wyrażenia w polskim języku migowym, służącym do porozumiewania się bez wykorzystania narządu słuchu. By ułatwić przechodniom naukę PJM, wyświetlono polskie napisy. Kiedy po jakimś czasie na miejscu tłumaczki na ekranie pojawiła się osoba głucha, napisy zniknęły. Wtedy uczestnicy akcji dzięki wyrażeniom, których wcześniej nauczyła ich tłumaczka, mogli porozmawiać z osobą niesłyszącą w polskim języku migowym.
Na temat kampanii wypowiedział się również Andrzej Słomka, dyrektor zarządzający firmy Jet Line, Stwierdził on, iż za sprawą najnowszych zdobyczy technologii i przekazowi w czasie rzeczywistym komunikacja warszawiaków i osoby z deficytem słuchu była obustronna, przez co można było odnieść wrażenie, iż osoby wyświetlone na ekranie były rzeczywiście obecne w przestrzeni miejskiej. Kampania spełnia zatem misję przedsiębiorstwa, jaką jest tworzenie przestrzeni do komunikacji.
Filmik promujący kampanię można zobaczyć tutaj.