Artur Petrzak, tegoroczny absolwent Politechniki Warszawskiej stworzył grę pozwalającą wcielić się w rolę osoby przemierzającej miasto na wózku inwalidzkim.
Aplikacja ta była jego pracą dyplomową. Artur Petrzak, pasjonat programowania, ukończył mechatronikę na warszawskiej uczelni. Jego promotorem był inż. Sławomir Paśko, który sam część pracy badawczej poświęca właśnie tematyce zdrowia. Paśko zachęcił swojego studenta do zrobienia rzeczy, która jest czymś więcej niż tylko zwykłym zaliczeniem pracy inżynierskiej. Praca ta bowiem może przynieść korzyść konkretnym ludziom.
Jednym z pierwszych etapów pracy nad grą było poznanie opinii osób z niepełnosprawnościami codziennie pokonujących różnorodne bariery architektoniczne. Następnie Petrzak wykonał pracę programistyczną, polegającą na stworzeniu zrębów aplikacji.
Pomysł na opracowanie gry był bardzo prosty. Osoby grające w nią operują wózkiem inwalidzkim i pokonują kolejne przestrzenie polskich miast. Na drodze napotykają przeszkody architektoniczne i budowlane. Twórca gry bardzo dobrze oddał wirtualnie warunki miejskie, z którymi boryka się każdy wózkowicz w realnym świecie. Twórcy gry chodziło przede wszystkim o uświadomienie zdrowym osobom, jak dużym wyzwaniem dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich potrafią być schody, krawężniki, brak ramp i podjazdów. Aplikacja ta uczy empatii. Pokazuje, że czasem dotarcie do sklepu i zrobienie elementarnych zakupów może stanowić problem.
Więcej informacji można znaleźć tutaj.