11 listopada rusza festiwal zakupów z okazji którego chińska platforma sprzedażowa Tmall zaplanowała bardzo cenną akcję społeczną. Chodzi o to, by osobom z niepełnosprawnościami, które posiadają jedną nogę umożliwić zakup tylko jednego buta.
Grupa Alibaba, która jest odpowiedzialna za założenie platformy podążyła za swoją obserwacją, zgodnie z jaką zakup dwóch butów przez osoby, które tak naprawdę potrzebują tylko jednego jest z jednej strony marnowaniem pieniędzy, a z drugiej wkładu włożonego w wyprodukowanie pary.
„W tym roku platforma Tmall, oprócz klasycznej przeceny obuwia o 50% postanowiła również nawiązać współpracę z markami sportowymi, aby zainicjować projekt dla osób niepełnosprawnych z jedną nogą – #theoneshoeproject. W efekcie współpracy chińskiej platformy e-commerce z markami zostało zaprojektowane pudełko, które mieści jednego buta i uruchomiona zostanie sprzedaż pojedynczych sztuk. Oczywiście cena też została proporcjonalnie obniżona o połowę” – czytamy na stronie www.rocketspace.pl.
W projekcie wzięły udział takie renomowane marki, jak: ECCO, Reebok czy Skecher.
Platforma zamierza kontynuować pomysł, angażując do udziału w nim jeszcze więcej popularnych marek obuwniczych.
Akcja jest potrzebna i edukująca. Włącza myślenie i nie pozostaje również obojętna na aspekty związane z ekologią. Trzymam kciuki za jej realizację!
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.