Uniwersytet SWPS i Młodzi w Centrum Lab tworzą nowy projekt o nazwie BULTRA: „Szkolna przemoc rówieśnicza a wchodzenie w dorosłość: rekonstrukcja i ewaluacja znaczenia doświadczeń bullyingu w procesach tranzycji”.
„BULTRA” to akronim pochodzący od zestawienia słów bullying – z angielskiego przemoc rówieśnicza oraz transitions, czyli „tranzycje” – proces przechodzenia od jednego stanu do drugiego.
– Projekt ma na celu zrozumienie znaczenia retrospektywnego czynnika psychologicznego (tj. szkolna przemoc rówieśnicza w okresie adolescencji i uczestnictwo w niej w charakterze ofiary, sprawcy lub świadka) na późniejsze procesy tranzycyjne związane z wchodzeniem w dorosłość.
– Chcemy zbadać, na ile syndrom post-bullyingowy i szersze doświadczenia bullyingu wpływają na współczesne biografie młodych ludzi, zarówno w zakresie edukacji, rynku pracy, życia osobistego/rodzinnego, jak i decyzji mobilnościowych” – piszą pomysłodawcy.
Zjawisko przemocy rówieśniczej na pewno silnie wpływa również na osoby z niepełnosprawnościami, które przez swą wysoką wrażliwość bywają bardziej narażone na tego typu doświadczenia. Jest to bardzo cenna inicjatywa.
Można dołożyć do niej własną cegiełkę, wypełniając formularz rekrutacyjny kwalifikujący do grupy badawczej. Podane dane są w pełni anonimowe i służą wyłącznie celom naukowym.
Jeżeli sam doświadczyłeś przemocy rówieśniczej, a teraz chciałbyś przekuć to złe przeżycie w coś pozytywnego i zwyczajnie pomóc ekspertom budować lepszy, bardziej świadomy świat, poprzez zwiększanie wiedzy na wciąż mało znany (być może właśnie dlatego niezrozumiały czy obcy) temat, koniecznie wypełnij formularz, dostępny tutaj.
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.