Autor: Tomasz Wojczak
Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „Cognitus” zaprasza na szkolenie on-line zatytułowane „Karmienie dziecka z Zespołem Downa – wyzwanie w gabinecie logopedy. Jak pomóc?”.
Wydarzenie adresowane jest do logopedów, neurologopedów, fizjoterapeutów, terapeutów karmienia zainteresowanych nabyciem umiejętności związanych z karmieniem dzieci z trisomią dwudziestego pierwszego chromosomu. Uczestniczki i uczestnicy omawianego szkolenia poznają podstawowe zagadnienia odnoszące się do karmienia i żywienia dzieci z Zespołem Downa. W trakcie webinarium zaprezentowane zostaną kierunki diagnozy i terapii trudności w karmieniu osób z trisomią dwudziestego pierwszego chromosomu. Osoby prowadzące webinarium w sposób szczególny przedstawią zagadnienia dotyczące oceny napięcia mięśniowego w kontekście rozwoju funkcji pokarmowych i sposoby oddziaływań stosowanych w terapii karmienia dzieci z Zespołem Downa.
Uczestniczki i uczestnicy webinaru będą mogli poszerzyć swoją wiedzę na tematy dotyczące problemów związanych z karmieniem i żywieniem dzieci z trisomią dwudziestego pierwszego chromosomu.
Ze strony organizatora pozwolę sobie przedrukować program szkolenia:
- karmienie dziecka z Zespołem Downa – jak przygotować się do przeprowadzenia diagnozy logopedycznej w kontekście karmienia krok po kroku. Rozwój psychoruchowy a rozwój funkcji pokarmowych.
- Zespół Downa – charakterystyka wyzwania dotyczącego karmienia, w związku z etapami rozwojowymi – trudności w ssaniu i kłopoty związane z rozszerzaniem diety,
- Trudności z nauką picia jako problem kliniczny i rozwiązania praktyczne służące jego rozwiązaniu,
- Doświadczenia kliniczne związane ze wsparciem neurologopedycznym dziecka z Zespołem Downa od jego narodzin,
- Główne kierunki pomocy neurologopedycznej.
Koszt wzięcia udziału w zajęciach to 239 złotych.
Najbliższe szkolenie zaplanowano na czwartek, 27 marca 2025 r. Wydarzenie odbędzie się na platformie ZOOM w godzinach od 18:00 do 21:00. Terminy pozostałych szkoleń można znaleźć na stronie dostępnej tutaj – na jej podstawie opracowano również niniejszy tekst.