W dniu 9 stycznia 2024 roku rozpocznie się kolejna edycja szkolenia pierwszego stopnia z podejścia terapeutycznego o nazwie Growth Through Play System.
Growth Trough Play System jest 3 stopniowym szkoleniem, w ramach którego kursanci otrzymują potężne i nowoczesne narzędzia do pracy z dziećmi w spektrum autyzmu i pokrewnymi zaburzeniami. Growth trough Play System to podejście do pracy z ludźmi z ASD stanowiące więcej niż metodę. Stosowanie jego założeń oznacza tworzenie unikalnej przestrzeni na zabawę, transformację i zaskakujące spotkanie ze sobą i drugim człowiekiem. Growth Trough Play jest terapią oparta na relacjach. Przyczynia się on do rozwoju umiejętności słuchania swojej intuicji, poddania się wewnętrznej mądrości i jej prowadzeniu. Poznawanie kolejnych stopni tej ścieżki certyfikacyjnej pomaga dotrzeć do wewnętrznych zasobów i znaleźć w sobie źródło ogromnej wiedzy. Trener prowadzący szkolenie ukazuje jak zaufać procesowi i puścić odwieczną kontrolę, uwolnić swoje oczekiwania i napięcia umożliwiając sobie i dziecku spontaniczną zabawę, radość relacji i spełnienie.
Growth Through Play System jest dla osób które rozumieją, że w terapii najważniejsze jest obcowanie z drugim człowiekiem a nie metoda. W pracy z drugim człowiekiem żadne narzędzia terapetyczne nie zastąpią autentycznej obecności, zrozumienia, życzliwości i akceptacji. Najbardziej istotne jest nauczenie się wrażliwości na wszystkie, nawet najbardziej subtelne sygnały komunikacyjne i odpowiedniego reagowania na nie.
Aby móc mądrze używać metod i narzędzi trzeba najpierw je zrozumieć, a następnie budować relację i rozwijać zaufanie.
Growth Trough Play System oparty jest na przekonaniu, że każdy człowiek ma klucz do siebie. Problem, z którym konkretna osoba się boryka sam w sobie zawiera rozwiązanie. Jednym z założeń tego podejścia jest to, że jeśli będziemy z ciekawością i życzliwością patrzeć na to co trudne, zamiast odwracać od tego wzrok, to sami wewnątrz siebie znajdziemy rozwiązanie.
Terapia Growth Through Play System polega między innymi na podążaniu za procesem i byciu obecnym w relacji z dzieckiem. Terapeuci pracujący w ramach tej modalności widzą drugiego człowieka naprawdę, takim jakie jest i nie oceniają go. Są oni nastawieni na odkrywanie drzemiącego w drugim człowieku potencjału i dostrzeganiu tego w jakim kierunku dziecko chce i może się rozwijać z tego miejsca, w którym obecnie się znajduje.
Relacja jest procesem dwukierunkowym – terapeuta jest istotny – a zwłaszcza to, co sobą reprezentuje, jakie ma wartości, kim jest. Ważne jest to na ile terapeuta pracujący w ramach tego podejścia jest gotowy spotkać się z tym, co trudne w innych. Jest mu łatwiej dlatego, że podczas szkolenia spotkał się z tym co najtrudniejsze w nim samym.
Uczestnicy szkolenia:
- poznają niedyrektywne techniki pracy z dzieckiem oparte na badaniach naukowych i aktualnym rozumieniu autyzmu;
- nauczą się, jak efektywnie wykorzystać je w swojej pracy i jakie metody zastosować w przypadku konkretnych deficytów u dziecka;
- uzyskają praktyczne wsparcie w swojej pracy
- będą tworzyć programy społeczno-komunikacyjne poprzez wykorzystanie curriculum rozwojowego i bezpośredniej obserwacji;
- popracują nad własnym samopoczuciem, zachowaniem energii, kreatywności i wciąż nowych inspiracji do pracy
- poznają nowoczesne podejście do pracy z dziećmi z ASD.
Zapisy i bliższe informacje tutaj.