Autor: Martyna Sergiel
Tegoroczna edycja programu Dobry Start trwa tylko jeszcze do 30 listopada. Kto nie zdąży złożyć elektronicznego wniosku o wyprawkę szkolną, ten nie otrzyma wsparcia finansowego.
O jednorazową wypłatę 300 zł na każde uczące się dziecko rodzice mogli wnioskować od początku lipca tego roku. Wyprawka szkolna przysługuje na uczniów w wieku od 7 do 20 roku życia oraz uczące się osoby w wieku do 24 lat z orzeczeniem o niepełnosprawności. Wsparcie finansowe nie przysługuje na dzieci uczące się w tzw. zerówkach ani na studiujących na uniwersytetach.
Do końca października ZUS w województwie opolskim otrzymał prawie 74 tys. wniosków o wyprawkę szkolną. Kwota wypłaconych świadczeń rodzicom z Opolszczyzny przekroczyła 31 mln zł.
Ostateczny i nieprzekraczalny termin na zgłoszenie do programu i szansa na wypłatę pieniędzy mija za niecałe dwa tygodnie. Przyznanie wsparcia w postaci wyprawki szkolnej nie zależy od dochodów uzyskiwanych w rodzinie. Pieniądze można przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia potrzebnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych i innych placówkach edukacyjnych.
Najprostszym i najszybszym sposobem złożenia wniosku o świadczenie dobry start jest aplikacja mZUS, którą można pobrać bezpłatnie ze sklepów Google Play oraz AppStore.
Aby aktywować aplikację mobilną ZUS, należy połączyć ją ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Rodzice, którzy nie mają konta na PUE ZUS, mogą złożyć wniosek przez bankowość elektroniczną lub za pośrednictwem portalu Emp@tia.
Na PUE ZUS jest specjalny kreator wniosków o świadczenie 300+, który prowadzi użytkownika przez cały proces, kliknięcie po kliknięciu. Istotnym elementem wniosku jest wskazanie przez rodzica poprawnego numeru rachunku bankowego. Należy również wskazać adres e-mail oraz numer telefon – czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
Powiadomienia na temat wyprawki szkolnej ZUS wysyła na profil osoby wnioskującej na Platformie Usług Elektronicznych ZUS. Informacja o przyznaniu świadczenia znajduje się w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS. Będzie tak również wtedy, gdy wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia.