Przejdź do treści

Dostępność Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie

Zdjęcie, pętla indukcyjna, z której mogą korzystać interesanci Sekcji do spraw Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie wprowadza więcej udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami.

Jak informuje wicedyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu Piotr Czajka, w lipcu 2022 roku lokalizacja Ośrodka mieszcząca się przy ulicy Sienkiewicza 22 wyposażona została w totupoint. To urządzenie przekazujące informację wyświetlaną za pomocą aplikacji na telefonie  lub tablecie klienta z niepełnosprawnością wzroku. Dzięki temu uzyskuje on szczegółowy komunikat o otoczeniu wejścia do budynku Ośrodka. Klient dowiaduje się o obecności pięciostopniowych schodów, lokalizacji podjazdu dla wózków inwalidzkich oraz obiektach znajdujących się za drzwiami w holu. Kolejne informacje prowadzą osobę niepełnosprawną aż do punktu obsługi klienta.

Anna Krakowska, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Poznaniu zapowiada też pojawienie się udogodnień dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Przed budynkiem jeżyckiej filii Ośrodka znajdującej się przy ulicy Sienkiewicza zamontowana zostanie tablica informacyjna z nazwą oraz godzinami otwarcia instytucji. Drugi tego typu obiekt stanie przed siedzibą główną Ośrodka mieszczącą się przy ulicy Cześnikowskiej.  Karkowska informuje też, iż dla tych dwóch lokalizacji zakupione zostały pętle indukcyjne. Pętla indukcyjna to udogodnienie dla interesantów z niepełnosprawnością słuchu. Pozwala osobom korzystającym z aparatów słuchowych lub implantu ślimakowego lepiej komunikować się z otoczeniem. Urządzenie wytwarza pole magnetyczne oddziałujące na aparat i tłumi utrudniające funkcjonowanie odgłosy z otoczenia. Urządzenie takie ułatwia też osobie niedosłyszącej komunikację werbalną.  W placówce przy ulicy Sienkiewicza, gdzie mieści się Sekcja do spraw Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych, pętla już została zamontowana. Druga pojawi się w punkcie obsługi klienta w budynku przy ulicy Cześnikowskiej.

Na wiosnę 2022 roku planowane jest natomiast utworzenie miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych przed budynkiem placówki przy ulicy Sienkiewicza.

Dodaj komentarz