Przejdź do treści

Chcemy być sobą. Zwyczajni, Niezwyczajni

Logo kampanii społecznej chcemy być sobą zwyczajni niezwyczajni

Autor: Tomasz Wojczak

Przypominamy, że Towarzystwo Tłumaczy i Wykładowców Języka Migowego GEST we współpracy z Grupą Filmową Darwin realizuje  kampanię społeczną zatytułowaną „Chcemy być sobą. Zwyczajni, Niezwyczajni”.

Omawiane przedsięwzięcie to projekt mający za zadanie:

  • przełamywanie barier,
  • zapobieganie dyskryminacji osób z niepełnosprawnością,
  • promowanie inkluzji społecznej osób o ograniczonej sprawności.

Według mnie najistotniejszą częścią omawianego przedsięwzięcia jest dziesięć bardzo dobrze przygotowanych spotów. Każdy ze wspomnianych filmów dotyczy czy różnorodnej problematyki związanej z niepełnosprawnością. Spoty pokazują  perspektywy i problemy ludzi z różnymi szczególnymi potrzebami. Filmy, które cechuje niewielka dawka humoru i ogromna wrażliwość przybliżają społeczeństwu świat widziany oczyma osób z niepełnosprawnościami. Spoty uświadamiają ogółowi społeczeństwa jak istotna jest akceptacja i budowanie przestrzeni społecznej, w której każdy może i ma prawo być sobą.

Ponadto w ramach omawianej kampanii przygotowano bazę wiedzy i specjalną zakładkę o alfabetach:

  • Polskiego Języka Migowego,
  • Lorma,
  • Braille’a.

Wspomniana baza wiedzy zawiera najważniejsze informacje dotyczące różnych rodzajów niepełnosprawności.

Uwaga! Twórcy kampani przygotowali towarzysząc jest aplikację. Można ją pobrać na telefon lub tablet ze sklepów Google Play i AppStore. Korzystanie z apki jest darmowe. Dzięki aplikacji każdy z nas może poszerzyć swoją wiedzę o niepełnosprawności i zacząć przełamać towarzyszące jej bariery.

Ze wspomnianymi filmami, bazą wiedzy i zakładką dotyczącą alfabetów oraz podstawowymi informacjami o aplikacji można zapoznać się na stronie dostępnej po kliknięciu w poniższy link: https://chcemybycsoba.eu/.

Dodaj komentarz