„Razem dla serca” – to kampania, która odbywa się cyklicznie z początkiem czerwca. Organizuje ją Polskie Towarzystwo Kardiologiczne.
Nasze państwo przoduje bowiem w zestawieniu wśród krajów wysoko rozwiniętych pod względem ilości hospitalizacji spowodowanych niewydolnością serca.
Problemy sercowe są chorobą ukrytą, z wierzchu niewidoczną i być może to właśnie spowodowało wieloletnie zaniedbania w zakresie dostrzeżenia powagi sytuacji pacjentów oraz – co za tym idzie – leczenia tych przypadłości.
Śmiertelność związana z chorobami sercowo-naczyniowymi w Polsce jest wysoka i niestety porównywalna z większością nowotworów.
Dlatego właśnie, pacjenci należący do wielu różnych stowarzyszeń kardiologicznych, zmobilizowali się, inicjując kampanię „Razem dla serca – bo liczy się czas!”.
Opublikowany właśnie w sieci krótki spot, przypomina o prostej prawdzie – za anonimowymi liczbami statystycznymi stoi człowiek, dla którego liczy się każda sekunda. Odwlekanie w czasie pewnych decyzji czy zmian systemowych staje się dla niego wyrokiem.
Film stworzony w ramach wspomnianej kampanii ma za zadanie wywoływać emocje, ale i dawać do myślenia. Według danych, w ciągu jednej godziny w Polsce z powodu niewydolności serca umiera 16 osób. „To może być ktoś, kogo znasz. Kogo kochasz” – podsumowuje lektorka na zakończenie klipu.
Kampania mówi z pewnością o ważnym i pomijanym przez długie lata temacie. Dobrze, że został on poruszony i wybrzmiał na głos, głosem pacjentów.
Oby rozwiązania pojawiły się jak najszybciej, bo jak słusznie sugeruje kampania, przeważnie, a w takich sprawach szczególnie – liczy się czas, który jest niekiedy na wagę życia.
Spot promujący kampanię można obejrzeć tutaj.
Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030