Autor: Tomasz Wojczak
Fundacja Relacyjni we współpracy z Pracownią Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku zapraszają osoby spełniające podane niżej kryteria do uczestnictwa w ogólnopolskim projekcie badawczym dotyczącym kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci z ASD.
Badanie ma umożliwić opracowanie nowoczesnych narzędzi służących do oceny rozumienia emocji i sytuacji społecznych przez dzieci w spektrum autyzmu. Dzieci, które wezmą udział w projekcie będą miały za zadanie rozpoznawać emocje, słuchać nagrań dialogów i odpowiadać na pytania na dotyczących ilustracji i symbolicznych scenek. Badanie będzie realizowane w atmosferze zabawy, która sprzyjać będzie rozwijaniu ciekawości.
Instytucje realizujące projekt poszukują:
- chłopców w wieku od 10 lat i 0 miesięcy do 12 lat i 11 miesięcy, u których zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu bez współwystępującej diagnozy ADHD,
- dziewczynek w wieku od 8 lat i 0 miesięcy do 9 lat i 11 miesięcy, które otrzymały z diagnozę spektrum autyzmu bez współwystępującej diagnozy ADHD.
Badanie potrwa około 40 minut. Wzięcie w nim udziału nie wymaga podawania danych wrażliwych. Wzięcie udziału w omawianym przedsięwzięciu jest w pełni anonimowe. Dzieci, które będą uczestniczyć w projekcie przyczynią się do rozwoju lepszych i bardziej adekwatnych narzędzi diagnostycznych. Dzięki temu kolejne pokolenia dzieci z ASD będą mogły być lepiej rozumiane i wspierane w bardziej adekwatny sposób!
Zgłoszenia przyjmowane są:
- za pomocą adresu poczty elektronicznej: kontakt@wspieranierelacji.pl,
- za pomocą numeru telefonu: +48 797 189 627.
Za pomocą podanych wyżej danych kontaktowych można również uzyskać bliższe informacje o zasadach wzięcia udziału w projekcie.
Grafikę do nagłówka i informacje, na podstawie których opracowałem ten tekst można znaleźć tutaj.