Forum Wielkopolski Portal Informacyjny Osób Niepełnosprawnych :: Forum Strona Główna Wielkopolski Portal Informacyjny Osób Niepełnosprawnych :: Forum

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 


tijdstippen van de dag specifieke


 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wielkopolski Portal Informacyjny Osób Niepełnosprawnych :: Forum Strona Główna -> Terapia, rehabilitacja i nauczanie - metody i praktyka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Banning



Dołączył: 08 Wrz 2017
Posty: 1204

PostWysłany: Sro Wrz 26, 2018 5:29 am    Temat postu: tijdstippen van de dag specifieke Odpowiedz z cytatem

Als u een normale hardloper bent, is het waarschijnlijk dat u een favoriet tijdstip van de dag hebt om te gaan hardlopen. Sommigen van ons zijn van nature vroeg opstaan ??en zweren bij een vroege ochtend rennen om de dag van tevoren een kickstart te geven, anderen geven er de voorkeur aan om de stress van de dag weg te werken door de stoepen in de late Nike Roshe Run Womens avond te beuken.

Maar is er een beste moment van de dag om te rennen voor een optimaal resultaat? We kijken naar voor- en nadelen.

De psychologische effecten van ochtendlopen zijn enorm. Je eerste punt maken is een enorm positieve manier om de dag te beginnen. Niet alleen begin je je dag met lichaamsbeweging, moedig je jezelf om uit bed te stappen en ga je vroeg de geestelijke kracht en discipline opbouwen. 'S Ochtends hardlopen kan vaak ook een gemakkelijkere manier zijn om in je run te passen, voordat levensverplichtingen je in de weg kunnen staan.

Vooral in de zomer zorgen de koelere temperaturen in de ochtend voor een comfortabelere loop en zijn de rustigere wegen en straten gemakkelijker te navigeren. Er is ook een hoeveelheid bewijs dat suggereert dat op een lege maag lopen (training in een "vastende staat") kan helpen Nike Air Max 270 Femme om gewicht te verliezen door het lichaam te leren om vet effectiever te verbranden.

Dat gezegd hebbende, fysiologisch gezien, zijn de ochtenden niet optimaal om te rennen. Onze lichaamstemperatuur is laag, onze spieren zijn stijf en dit alles maakt ons meer geneigd om op te nemen en letsel op te lopen, tenzij we goed opwarmen. Niet alleen dit, maar onze longfunctie is vroeg in de ochtend slecht en wanneer gekoppeld aan lage glycogeenniveaus, zal rennen over het algemeen moeilijker voelen dan later op de dag.

Vaker wel dan niet, is de lunchloop een kwestie van gemak, maar het passend maken van je run in je lunchbreak heeft ook een aantal grote voordelen. Als we 's middags onze hardloopschoenen aan elkaar rijgen, krijgen we een mentale pauze en tijd om goed uit te komen van de stress van de ochtend. Onderzoek toont aan dat degenen Nike Air Zoom Pegasus 31 Femme die na hun lichaamslunch naar hun bureau terugkeren zich meer mentaal alert en gefocust voelen voor de rest van de middag en zich beter voelen in de omgang met professionele uitdagingen en het oplossen van problemen.

Beperkingen op tijd zorgen er ook voor dat lunchrondes effici?nter en gerichter verlopen en misschien nog wel het belangrijkst, dat je je ochtenden en avonden gratis laat met familie- en andere verplichtingen.

Zelfs 's middags hebben we onze piek fysiologische toestand nog niet bereikt voor optimale loopprestaties. Je zult nog steeds een grondige warming up moeten doen en hardlopen zal op dit moment moeilijker aanvoelen dan 's avonds. In de zomer betekent dit ook het hardlopen op het heetst van de dag, wat kan leiden tot oververhitting en prestatievermindering (lees onze gids over hardlopen in de zomer). Er zijn Nike Air Max 97 Damen ook praktische zaken om te overwegen, zoals douchen en het opnieuw tanken van post-run en zorg ervoor dat je al je kit naar je werk brengt.

Je hebt nu je fysieke piek bereikt voor hardlopen. 'S Avonds stijgt de lichaamstemperatuur, onze spieren zijn soepel, de longfunctie is op zijn best en we zijn van brandstof voorzien en klaar om te gaan. Simpel gezegd, hardlopen 's avonds voelt gemakkelijker en dat vertaalt zich in optimale prestaties, vooral voor sneller lopen. Dat maakt de avonden beter voor belangrijke sessies met een hogere intensiteit, zoals intervallen en tempo-runs. 'S Avonds zijn er ook minder tijdsbeperkingen en dat betekent zo lang of zo hard rennen als je wilt. 'S Avonds hardlopen is een geweldige manier om stress los te laten en mentale spanningen of frustraties van uw dag op te lossen, en bevordert een kalmere Nike Air Max Classic Bw Mujer en meer rustige gemoedstoestand.

Je bent in topconditie voor hardlopen, maar je strijd hier is mentaal. Na een lange dag op het werk zijn we over het algemeen moe en klaar om te ontspannen. Vaak is het laatste waar we zin in hebben een dag hardlopen. Het vinden van de motivatie om 's avonds te rennen kan zwaar zijn en dat kan worden verergerd door familie, werk en andere verplichtingen die eerder een obstakel vormen voor hardlopen' s avonds, wat kan betekenen dat je helemaal niet kunt rennen. .

Verder, als je 's avonds te laat rent, kan een verhoogde lichaamstemperatuur en metabolisme de slaap verstoren, dus het is belangrijk om niet te dicht bij het slapengaan te rennen.

Hoewel hardlopen op verschillende tijdstippen van de dag specifieke voordelen en negatieven heeft, is het belangrijk om te Nike Air Max 95 Womens beseffen dat het juiste tijdstip de dag is die het beste voor u werkt. Het gebruik van deze voordelen kan als een leidraad werken, maar het belangrijkste is dat je wel rent. Dus, als ochtend zonsopkomsten zijn wat je motiveert om die hardloopschoenen aan te trekken, rennen in de ochtenden en ook als het lunchtijd is of de avonden het best werken voor jou dan ren dan. Consistent en regelmatig hardlopen is wat onze prestaties het meest ten goede komt, ongeacht het tijdstip van de dag.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wielkopolski Portal Informacyjny Osób Niepełnosprawnych :: Forum Strona Główna -> Terapia, rehabilitacja i nauczanie - metody i praktyka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group