Przejdź do treści

Telefoniczna Informacja Pacjenta dostępna całą dobę

Grafika promująca usługę Telefonicznej Informacji Pacjenta. Białe napisy na niebieskim tle

Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ wystosował komunikat, w którym podano, że od września 2019 Telefoniczna Informacja Pacjenta dostępna jest całą dobę.

TIP to bardzo wartościowa inicjatywa. Działa ona dzięki konsultantom, którzy odbierają pilne zgłoszenia na linii w celu nakierowania potrzebujących do miejsc, które w godzinach nocnych lub w niedziele i święta świadczą pomoc medyczną. Jest to nieoceniona forma wsparcia, szczególnie w przypadkach nagłych zachorowań.

Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Rzecznika Praw Pacjenta ma do dyspozycji również inne kanały komunikacji – takie jak czat czy rozmowy w języku migowym.

Połączenie możliwe pod numerem – 800 190 590.

Usługa jest bezpłatna na terenie całego kraju.