5 zmysłów o Wolności

marcinl, 1 luty, 2019 - 10:15
red.

W ramach Projektu „5 zmysłów o Wolności" stworzono pierwszą ogólnopolską kampanię społeczną inicjującą debatę na temat sytuacji rodziców osób z niepełnosprawnościami.

 

Twórcy kampanii podkreślają, że rodzice osób z niepełnosprawnościami mają prawo do bezpiecznej przyszłości, możliwości rozwoju i wolności. Celem programu jest dążenie do wyrównywania szans społecznych oraz nagłaśnianie problemów osób z niepełnosprawnościami. Pomysł na przeprowadzenie kampanii był prosty: rodzice osób z niepełnosprawnościami we współpracy z uznanymi polskimi grafikami tworzą kampanię społeczną dotyczącą wolności. Podzieleni na kilkuosobowe grupy rozmawiali o przejawach marginalizacji, z jaką mierzą się na co dzień, o rodzicielstwie, walce z chorobą oraz o wolności własnej. Twórcy inspirowani historiami rodziców, starali się przełożyć ich głos na język plakatu. W ten sposób powstała kampania społeczna AMS. Jej głos wybrzmiał także na ulicach Poznania!

 

W ramach kampanii zostało stworzonych osiem plakatów, których autorami byli: Daria Mielcarzewicz we współpracy z Martą i Natalią Turostowskimi, Kajetan Hajkowicz we współpracy z Magdaleną Garczarczyk i jej synem Mikołajem, Grzegorz Myćka we współpracy z Martą Krukowską, Jakub Woynarowski we współpracy z Magdą Sobczak, Max Skorwider we współpracy z Joanną Wojterą-Kwiczor i Joanną Trąbską, Bartosz Mamak we współpracy z Anną Grzelką i jej córką Helą oraz Marta i Marcin Szymkowiak.

 

Z historiami bohaterów kampanii będzie można zapoznać się na stronie internetowej projektu dostępnej tutaj.

 

„5 zmysłów" to duży projekt edukacji kulturalnej dla osób z niepełnosprawnościami. Program ten realizowany jest od ośmiu lat w całej Wielkopolsce i podejmuje kluczowe tematy związane ze społeczeństwem i funkcjonowaniem w nim osób z niepełnosprawnościami. Projekt współfinansowany jest ze środków budżetowych Miasta Poznania.

 

Źródło informacji można znaleźć tutaj.

0 komentarzy

Dodaj nowy komentarz