Przyjazny adres

pionadmin, 6 styczeń, 2006 - 12:07
Łukasz Cholewicki

Planując wyjazd warto zapiąć wszystko na ostatni guzik. Pomyśleć co spakować, czym dojechać, gdzie się zatrzymać... O ile przy bagażu musicie liczyć na siebie, w ostatnim pomóc wam może witryna przyjazne.pl.

Serwis www.przyjazne.pl powstał pod koniec października 2005 roku. Obiektem jego zainteresowania jest wprawdzie szeroko rozumiana turystyka niepełnosprawnych, ale serwis jest przeznaczony nie tylko dla nich. – Strona została stworzona dla wszystkich turystów, nie tylko dla tych na wózkach. Pragniemy wprowadzić wręcz „modę”, by wszyscy, którzy planują wakacyjny wyjazd, wybierali miejsca przyjazne dla wszystkich, niezależnie od stopnia sprawności. W ten sposób, niejako wymuszony przez klientów, baza obiektów przystosowanych dla osób niepełnosprawnych będzie się powiększać – mówi Katarzyna Kamińska, prowadząca stronę przyjazne.pl. Co możemy na niej znaleźć? Na stronie głównej mamy menu oraz wyszukiwarkę podzieloną na kilka kategorii – noclegi, gastronomia, podróże, szkoły i miasta. Większość działów jest jeszcze w powijakach, ale noclegi działają już całkiem sprawnie. Klikamy więc w dział noclegi i trafiamy na następną wyszukiwarkę – bardzo praktyczną i  podręczną, pozwalającą nam znaleźć hotel, hostel bądź inne miejsce do spania według interesujących nas kryteriów. Jakich? To już zależy od nas, ale możemy wybrać region, typ lokalu, cenę, jaką jesteśmy skłonni zapłacić oraz... stopień przystosowania lokalu do naszych wymagań. Jest to szczególnie ważne, bo inne potrzeby ma przecież wózkowicz, a inne osoba poruszająca się o kulach, bądź niedowidząca. Przeglądając bazę martwi, że jest tak mało miejsc dostępnych dla osób niepełnosprawnych. Z pewnością nie wszystkie zostały jeszcze opisane przez serwis, ale przyczyna leży też gdzie indziej. - Właściciele wielu obiektów nie czują potrzeby inwestowania w przystosowanie, ponieważ osoby niepełnosprawne ich nie odwiedzają. A nie odwiedzają, bo obiekt jest nieprzystosowany i koło się zamyka. Z kolei ci, którzy zainwestowali, nie mieli gdzie się reklamować. W sieci nie było dotąd bazy ze szczegółowym opisem stopnia przystosowania obiektu i często koszt inwestycji się nie zwracał, co zniechęcało do ponoszenia dalszych nakładów na przystosowanie dla osób niepełnosprawnych – tłumaczy Katarzyna Kamińska.

Na stronie znajduje się również forum, które daje wszystkim użytkownikom możliwość dzielenia się swoimi wrażeniami z pobytów w innych miastach, hotelach itp. oraz... weryfikacji informacji podawanych przez serwis. Bo może być tak, że dla właściciela hotelu podjazd oznacza już „lokal w pełni dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych”, a ktoś inny pamięta jeszcze o właściwym przygotowaniu łazienki, poręczach itp. Ważnym jest więc, aby ten dział prężnie się rozwijał i jak najwięcej osób prezentowało swoje opinie. Korzystanie z forum, a także całego serwisu jest oczywiście bezpłatne. – Przyjazne.pl utrzymywać się będzie z opłat wnoszonych przez właścicieli obiektów umieszczonych w naszej bazie. Na początku inwestujemy, dlatego też wpis w bazie jest bezpłatny do 30.06.2006. Zasoby naszej firmy to entuzjazm i zapał (tak, jesteśmy “grupą zapaleńców”...) oraz zespół kilku młodych, zaangażowanych ludzi – mówi Katarzyna Kamińska. Przed przyjazne.pl szykuje się teraz duże wyzwanie – wszak zbliżają się ferie zimowe...

0 komentarzy

Dodaj nowy komentarz